Kahala at Poipu Kai #121

1901 Poipu Road #121 , Koloa, HI 96756
2 Bedrooms 1 Bathrooms 4 Sleeps Poipu

Kauai Vacation Rentals is rated 4.72 out of 5. Based on 58 reviews from TripAdvisor, VRBO, Google, Booking.com and others.

Kahala at Poipu Kai is one of Poipu Beach's most beautiful landscaped and well-maintained condo complexes. A five-minute walk down a landscaped pathway is both Brennecke’s and Poipu Beach. Located within Poipu Kai Resort, a 70-acre development consisting of several unique condo resorts including Kahala, residential homes, the Poipu Kai Racquet Club, muliple pools, spa/hot tub and Kalapaki Joe's, perfect for watching your favorite sports. These spacious Kauai vacation rentals units offer one of the best island locations.

A short walk to both Brennecke’s and Poipu Beach, these spacious Kauai vacation rentals units offer one of the best island locations.

Our units are described, photographed and rated so you can pick the perfect island home for you and your family.

RESORT FEATURES

• Swimming pool, spa and access to Poipu Kai resort pool
Tennis courts
• Complimentary self parking
• Community BBQ locations
• Access to The Parrish Collection Concierge and Activities service
• 24 hour emergency contact and response
• Daily maid service available (for additional charge)
• Check-in: 3:00 pm, check-out 10:00 am (late check-out upon availability for additional charge)

UNIT FEATURES

• Distant ocean and pool view, one-level floor plan, approximately • 1050 square feet
• Second level, one level of stairs to entry, directly across from resort pool
• Interior Rating: Deluxe
• Portable AC - Bedroom only
• 1 bedroom plus loft, 1 bathroom
• Master Suite – king bed, AC, Flat screen TV, full bath with oval tub and separate shower
• Open loft – 2 twin beds accessed by spiral staircase
• Flat screen TV/DVD/CD in living room, covered private lanai, distant ocean view
• Fully equipped kitchen with stainless steel appliances
• Wireless hi-speed internet, in-room safe
• Washer and dryer, open parking
• Ceiling fans throughout
• Close to pool
• Dedicated outdoor parking space #121
• TA-050-302-2592-01
• GE-050-302-2592-01

  • Dryer
  • Washer
  • Resort Parking - Unassigned
  • Jacuzzi
  • Resort Pool
  • Hot Tub
  • Beach Essentials
  • Wireless Internet
  • Free Parking
  • Air Conditioning
  • Ocean View
  • Water View
  • One Level Floor Plan
  • End Unit
LEAVE A REVIEW
Meredith, Houston, TX says
August, 2021

Great spot for a vacation in Poipu. Wonderful private lanai and within walking distance to the beach!

Evelynn, Los Angeles, CA says
April, 2021

A perfect introduction to Kauai close to food, beaches and more! Would definitely recommend to family and friends.
john m. says
April, 2021

Beautiful condo

A clean condo in a great location. Two balconies. Beautiful surroundings. Huge televisions. Just a wonderful place to stay on Kauai.
Mahalo John. We look forward to hosting you again soon.
Dan, New York, NY says
March, 2021

Great place with everything you need, can highly recommend!
Martha A. says
March, 2021

2 lanais!

This vacation home was a perfect getaway for a mother-son Kauai trip to Poipu. Great location! Very convenient to the beach and restaurants.
Amanda, Vaughan, Canada says
March, 2020

Sparkling clean place, great balcony, and great location to dining out and beaches. The unit is the closest unit to the road so you do hear traffic directly beside you. Good for a couple or family of 4.
Mahalo Amanda for your 5-star review and comments. We are happy that you found the unit to be sparkling clean and convenient to the beaches and restaurants. We look forward to hosting you again soon. Aloha and a hui hou!
Eric O. says
March, 2020

Unit is next to the road

This unit was okay, but it has a couple of shortcomings. It’s right next to Poipu Road (literally) and the traffic noise can be unpleasant. Also, the lanai has no cover, and the table on it has no umbrella, so you can’t avoid the sun after about 10:30am. We didn’t use the twin beds in the loft, but some might find the very tight spiral staircase to get to them a nuisance. On the plus side, the unit is right next to the pool, and it covers the basics very well.
Mahalo Eric for your review and feedback. Even though the speed limit on Poipu Road is 25 mph and the island typically quiets down at 9 pm, we understand how hearing the cars could be unpleasant for some. We are sorry if the noise disrupted your stay. For next time, we can help you find a unit set further from the road at Kahala or any of our other properties. Regarding the lanai, we can share your concerns with the owner and discuss adding one. We are happy to hear that you enjoyed the pool. We look forward to hosting you again soon.
warren d m. says
February, 2020

Fantastic Stay, Relaxing & Convenient

Loved the walk ability to Poipu Beach. Love the different seating areas, the two different outdoor balcony seating were great, one for sun and one for shade which also worked great for when it rained. Thanks.
Mahalo Warren for your 5-star review and comments. We a glad to hear that you enjoyed the unit and the location and that you had a wonderful relaxing stay on Kauai. We look forward to hosting you again soon. Aloha!
Julie J. says
January, 2020

Noisy

Gotta be honest. I wish I read reviews before booking. Noisy street. And it was a big deal given the weather we had. Normally it wouldn’t have mattered as much but we were stuck in condo a lot due to Flooding and more rain than normal. . Ambulance and siren noise, car traffic, etc meant for less than peaceful sleep. But property is beautiful and walking distance to a lot. I would Rent to Poipu Kai again but away from street. Not this condo. I’m sorry but it kind of bummed me out given how much time we had to spend there. .
Aloha Julie. We understand that road noise can be frustrating when you are trying to have a peaceful sleep and we are sorry that you found the noise from the road to be detrimental to your stay. With the large storms that passed through on Christmas eve and again several days later, there was likely an unusual amount of sirens and other emergency traffic. While this unit is closer to the road than others at Poipu Kai, the road noise typically quiets down in the evening. Again, our apologies for the added noise that you experienced. We are happy to hear that you liked the property and proximity to the beach and we are thrilled to hear you would stay at Poipu Kai again. We look forward to hosting you again soon. Aloha and a hui hou.
Jamie Y. says
December, 2019

Good

Overall this place was nice. Although this property is right against the road so you do hear traffic noise. There are beach supplies in some closets which is nice but the upstairs closet smelled horrible and was stuffed with unorganized bedding so there was no room to hang up clothing. Overall it was a decent place to stay.
Mahalo Jamie for your review and feedback. Our apologies for the closet. I will be sure to reach out to our team to make sure it is clean and organized. We are happy you enjoyed your stay and we look forward to hosting you again soon. Aloha!
Dennis G. says
December, 2019

Kahala at poipu Kai. Unit 121

Overall excellent place to stay. Bed is very comfortable. Lanai furniture fantastic- not cheap wal mart plastic/strap chairs. Kitchen is fully!!! Appointed. A/c in bedroom There is a loft for two more (kids would love it- push beds together and two younger adults would manage -- think parents with married children) Staff outstanding!!! The only thing we wanted -- just a better beach umbrella (this is so minor I wasn’t sure I was going to mention it). They have one but we couldn’t get the base to extend and we didn’t get back to management as this was so minor to us. Lastly- let’s talk about road noise. Some reviewers gave this place a lower score due to the main road behind unit. It’s true there is a road and there is road noise. With the fan on it drowned out the road noise. But given the excellent value of renting this place, how close to the ocean (5 min walk max!) and the comfort of the unit and how well appointed- that road should never be a sticking point in staying here. (In my opinion)
Mahalo Dennis for your 5-star review and comments. We are so happy that you enjoyed Kahala #121! Glad that you got to enjoy those nice walks to the beach. We will be sure to look into replacing that umbrella. We look forward to hosting you again soon. Aloha and a hui hou!
Anthony L. says
November, 2019

A short stay in Paradise

Well maintained, close to the beach, staff is very helpful. Condo was well staffed with beach toys for all ages.
Mahalo Anthony for your 5-star review and comments. We are so happy that you enjoyed your stay at Kahala #121 and that our team was able to help you feel at home. We are looking forward to hosting you again soon! Aloha and a hui hou!
Anthony L. says
November, 2019

Glad we booked with you and will return.

Arrived very late, went to the wrong office. Contacted the after hour phone number who was very kind and helpful, directed us to the correct location. Location near the beach. Everything was well maintained. The male clerk was extremely helpful arranging a helicopter tour of the island.
Mahalo Anthony for your 5-star review and comments! We are so glad that are after-hours contact was able to help you find the right office. It sounds like you got settled in and really enjoyed your vacation. I hope you enjoyed that helicopter tour! We look forward to hosting you again soon. Mahalo and a hui hou!
Carolyn M. says
November, 2019

Was a nice place to stay for five days. Not much to do in Poipu itself, but the island is wonderful…lots to see and do. There was a bad musty smell in the lower level, when you came into the unit. That was a bit of a turn off. Otherwise, it is a cute place. Everything was pretty straight forward except there was a $110 US extra charge that I was unaware of. ALL of the cost should be included when looking for a place to stay. Not happy with that added surprise
Mahalo Caroline for your review and feedback. While we understand the frustration of unexpected fees, that $110 is a VRBO booking fee, which we have no control over. The good news is that you can avoid this, by booking directly through us next time. Also, I want to express our apologies for that musty smell. That entry closet is where the beach gear is kept, and perhaps something was put back wet. I’ve reached out to our housekeeping and property manager to address it. Had we known while you were were, we would have gladly fixed it right away. We are glad that you enjoyed your stay and we are looking forward to hosting you again soon! Aloha!
Graham T. says
October, 2019

Quiet and relaxing

We really enjoyed our stay here. Tons of room, quiet, clean and above all relaxing. Would definitely stay here again.
Mahalo Graham for your five star review and comments. We will look forward to hosting you again soon.
Fredric S. says
October, 2019

Great Condo for Families

We enjoy the Poipu area. The condo was in a central location. Easy access to a lot of activities. Property Management is outstanding!
Mahalo nui loa Fredric.
Ginny N. says
September, 2019

No real air conditioning

A weak air conditioner in just the bedroom was not enough to cool the unit. Being a second floor unit with very little trade winds makes for a very hot stay, the hottest place I’ve ever stayed in Hawaii!
Aloha Ginny, the AC in the bedroom is only to cool off the bedroom and not the whole unit. We do know it has been the hottest season on record and normally the trades keep things in check, but we agree, it has been warm. We are sorry for any discomfort.
Suchitra D. says
May, 2019

Very nice condo

The property is nice and comfortable. The support and maintenance needs to improve.
Mahalo Suchitra for your review. I reviewed your folio and see no requests for any maintenance. I do see you called about moving because of the nearby pool construction and we offered to move you. You chose the discount instead. In any event, we are sorry for any oversight on any maintenance and for any inconvenience that it may have caused you. Aloha.
Barb M. says
May, 2019

Great place, great location!!

Our family of 4, with 2 boys, 10 & 11, loved this place. Great location, close to the pool, beach, and Kalapaki Joe’s Restaurant. The apartment itself is well furnished, the kitchen is well equipped. Our only issue, that held us back from 5 start rating is the fact that it’s quite close to a busy road, so traffic noise was quite prominent, especially in the master bedroom. Otherwise, a fantastic place for a family of four.
Patricia D. says
April, 2019

Nice stay on beautiful Kauai

This condo offers a nice layout & is well equipped. We were 3 adults & enjoyed lots of space. It’s located in a beautiful lush setting & there is a nice pool located 20 steps away. It’s a 5 minute walk to Poipu Beach. Poipu beach is nice but very crowded including worse beach facilities on the island. Head to Hanalei, Keālia or Lydgate for the real deal. Pros: very comfortable bed, plenty of towels, ice maker, walking distance to 2 restaurants. Cons: too close to noisy main road.
Mahalo Patricia for your review. We are glad you enjoyed the condo, its layout and the resort amenities. We are sorry Poipu Beach was too crowded during your stay. You were here on one of the busiest weekends of the year (Easter break) so we do see a lot of people. The facilities do see a lot of use as well and sorry to hear they were not acceptable…I know the County just upgraded them recently. Hopefully we get to host you again on a non-busy week. Aloha and a hui hou.
Tim K. says
June, 2018

Great location! Nice set up for a family of four, and great views and access to beach.

We had a great experience at this property. The decor fits the island, the kitchen was well set up for our stay, and the rooms fit our family needs perfectly. The location gives you easy access to the beach (kids got to swim with turtles), pool, hot tub, as well as area shopping and sites. The area around the condo is well cared for with lush plant life and manicured lawns. We did one breakfast at Kalapaki Joes restaurant which is steps away as well and reasonably priced. The condo is well equipped with boogie boards, snorkel gear, umbrellas, beach mats, etc. and the close beach area feels private to the area with other larger beach areas also nearby. The condo includes two balconies/lanai areas with one overlooking the pool/tennis areas and ocean view, the other adjacent to the master bedroom with tree and plant life view. The parking space is close to the entry and the area is located close to historic Koloa Town (sugar plantation era restored shops where Aloha Coffee has the BEST coffee) and several other area upscale shopping areas. The location is also right between several other resorts with restaurants, shopping, and accessible beach areas. Location is also perfect for quick day trips to waterfalls, Kauai coffee plantation tour, and Waimea Canyon overlooks and hiking. Overall, we would recommend this property to anyone.
Daniel T. says
May, 2018

Great Location & Nice Condo in Poipu!

Everything you need to enjoy the comforts of home while vacationing in beautiful Poipu. Kitchen was well stocked and the master bedroom has AC. Easy access to beach & convenient parking spot near unit. Great spot -- wish we could have stayed for another week!
Suzie B. says
April, 2018

Sunny south

Very popular beach for snorkeling and bogie boarding, easy walking, but the pool and jacuzzi are in bad shape at the resort, the jets never worked ????�
Tim D. says
April, 2018

Beautiful Condo - well worth the price while staying in paradise!

This was our first time to stay in a VRBO condo. We were pleasantly surprised over the spaciousness of the unit. We so enjoyed staying in this condo for a week to celebrate our silver anniversary. The beach and area restaurants were easily within walking distance. The condo was equipped with many extras (i.e. beach towels, swimming pool toys, etc.) along with the kitchen also being well equipped, allowing any leftovers to be enjoyed the next day for lunch. An added bonus was in the mornings while eating breakfast on the balcony. We were joined by the birds who obliviously had been spoiled by many others. They knew that it was a common practice to be fed! (Be sure to have some bread on hand!) The view from the balcony was absolutely beautiful! We highly recommend this unit to stay while vacationing in Kauai!
Thank you for staying at my Kahala #121 condo. I am pleased that you had a nice time and met some new friends on the lanai! Mahalo, Patty
Marsha V. says
April, 2018

Tropical Paradise ????

Location! Location!Location! We had a fantastic time staying at 121 Kahala! Very nicely appointed condo with all the comforts of home. Beautiful view of the ocean from the condo dining area. Pool, hot tub and tennis courts right outside the door. An easy 5 minute walk to Brennecke Beach for boogie boarding with a grassy park next to it. To the right/west is beautiful Poipu Beach. Every morning we went for a walk and saw sea turtles and Hawaiian monk seal sleeping on Poipu beach! Poipu Beach has a protected area for children to swim and a great snorkeling area by the sand island point. Walk past the point and there is a good swimming area and bobbing in the ocean swells! Walk in front of the Marriott and more beach and swimming to enjoy! Also next to the condo is Kalapaki Joe’s… a fun very casual place for Happy Hour … many kinds of beer on tap and chicken wing deals! Walk about 15 minutes to the left/east from Brennecke Beach and meet the trail to Shipwreck Beach/Grand Hyatt and the big rock! Climb to the top of the rock and continue the Mahaulepu Heritage trail to Makauwahi cave and more secluded beaches/Gillin Beach. You can also get to these beaches and cave by bike or car via a dirt road past the Grand Hyatt. Lots of shopping and eating places within a 15 minute drive! Fantastic Farmers Market Wednesday afternoon at the Shops of Kukuiula! We loved staying at the condo, relaxing on the linai and being so accessible to so many activities! We will be back with our family members next time !!!
Danette E. says
February, 2018

Excellent location, close to restraunts, beaches and sea wall walk.

We spent 6 weeks in your beautiful condo, it was very well stocked and decorated beautifully. We were very happy with the location, so close to many good restraunts, the beaches, the sea wall walk old Koloa town for groceries and the local farmers market just a few steps away. The weather was great only 2 rainy days. We enjoyed the whales, sea turtles, land tortoise’s and monk seals. The option of having 2 lanai’s, one sunny and one shady was great. Patti is a very attentive owner, any questions or concerns we had which were few she dealt with immediately. We would recommend this condo to anyone visiting Kauai.
Thank you’ Gkad that you both enjoyed my condo and Kauai! Patty
Andre A. says
January, 2018

Perfect location for perfect stay

Having never visited Hawaii, nor Kauai, we trusted we would have a great visit,. With owner Patty’s guidance we found ourselves in the ideal setting on the sunny south shore at a central convenient location to visit all of Kauai. Walking, biking, swimming and snorkeling just outside the condo door allowed us to tackle a new adventure every day. Even an unexpected emergency room visit to treat a dislocated finger couldn’t disrupt our activities and relaxed stay. You won’t find any better accommodations or value for a romantic stay.
Thank you for staying at my vacation condo and taking such great care of it! You were a true pleasure to have as a vacation guest at Kahala #121. Hope that you’ll return.
John L. says
October, 2017

Great location, spacious, great value.

Would recommend.
Cristi J. says
August, 2017

Great condo for price.

Great location within walking distance to the beach and Brennecke’s. The kitchen is well equipped. We stayed for a month in the summer and it was pretty hot. We bought 3 fans (and left them there in the unit) to help keep it bearable. Unfortunately the ice maker did not work and it wasn’t fixed during our 28 day stay so we had to purchase ice daily. The owner gave us a $10 credit.
Thank you for staying at kahala #121 last month. Yes, summer can be war in Hawaii. So sorry about the ice maker miscommunication. My repairman was delayed in advising me that the part is discontinued and you had written me that you purchased ice trays so I assumed that ice trays were working OK. I am at the condo this week and the ice maker is working but output is not high volume. The frig is only 5 years old so I hate to send it to the landfill. Thank you for your feedback. Patty
Dawn B. says
June, 2017

Perfect!

This trip was to celebrate our 35th wedding anniversary and Kahala 121 did not disappoint! It was exactly as described and the view is just like the photo! We loved being in the end unit with 2 lanais to catch the ocean breezes. We only used the AC in the bedroom 1 night and woke up freezing! We love Kauai and this location was wonderful. We would definitely stay here again. Patty was easy to work with and the rates are reasonable. Mahalo!
Linda P. says
May, 2017

Exceeded Our Expectations!

Just returned from a 10 night stay at Kahala #121 and it absolutely exceeded our expectations. Being first time VRBO travelers, we were a bit concerned about renting a property using this process. From the start, we were impressed with the level of professionalism from Patti and would highly recommend booking this property. It was clean, comfortable and perfectly located to beaches, great snorkeling & dive sites, dining and shopping. We cooked many meals and found the kitchen well stocked. The corner unit with the trade winds and no upstairs neighbors was really comfortable. For Kauai fun, we highly recommend Seasport Divers, a trip to the north shore to dive or snorkel Tunnels, snorkel or shore dive at Koloa landing, and day cruise with Capt Andy’s crew to see the Napali coast. We honestly can’t wait to return and will definitely rebook our stay with Patti! Mahalo!
thank you for staying at my vacation condo and for the great travel tips for future guests. Appreciate your kind words and review! Mahalo, Patty
Bruce H. says
April, 2017

Very nicely situated property.

Very nicely set up and organized rental property. You are 5 mn walking distance to the Ocean with swimming and surfing access. Within 15mn walking/driving to some very nice restaurant. Wonderfull stay, will be returning to it.
Thank you! You picked one of my favorite times to visit so glad to hear that my condo worked out so well for you. Thank you for your feedback! Mahalo, Patty
Brian G. says
April, 2017

Excellent Vacation Property

Property has been updated and includes all the essential items for cooking. Lots of utensils, dishes etc. We found eating out was about the same as buying supplies to cook at home. Costco, Walmart, Safeway close by in Lihue. Highly recommend Blue Helicopters for island tour. Condo is located close to beaches restaurants, golf courses, Starbucks and a small shopping mall. ßo much to do in this area . You’ll find the locals to be friendly and very helpful in giving you driving directions and sights to see. Patty maintains this condo very well. We would have no problem in recommending this unit. Corner unit so you don’t have anyone above you. Only one thing should be noted the spiral stairs leading to the loft are quite narrow and would make it difficult to get large bags up. Would be great for kids. Do consider this unit if your contemplating visiting Kauai.
Trish D. says
March, 2017

You won't regret staying here!

My husband and I loved our stay in Poipu. We especially loved the central location. We explored all of the island during our 7 day stay and loved coming “home” to relax and sit in the hot tub that is steps from the front door. We did bring along our sound machine but our sleep was not bothered at all by the busy road. This condo had everything we needed and more! Patty was attentive and wonderful to work with. We hope to come back again. Maybe we will even bring our children with. ????
Patricia O. says
March, 2017

Thank you!

Hi Patty! I just wanted to write a quick note and thank you again for helping us out today- we are very grateful for your generosity and you made a long day with a couple of little ones so much easier on us! We left the condo at about 7:45 or so and turned off all lights, closed all windows, emptied the trash and ran the dishwasher as you instructed. Thanks again for everything! We will be in touch the next time we come to Kauai- we really enjoyed the condo!
Kevan M. says
March, 2017

Great location and perfect for a small family!

We stayed here in February 2017 and really enjoyed it. There was tons of space for my wife and I and the two kids with a king sized bed and two twin beds in the loft area. Very well stocked with everything you need in the kitchen, bathroom and even a great closet full of beach toys, boogie boards and chairs. The condo itself has a partial view of the ocean and is right beside the pool and hot tub which is convenient. Steps away from a good restaurant (Kalapaki Joes) and honestly a short and easy walk to Poipu Beach. The renter (Patty) is excellent to work with and check in/ out is a breeze. The only draw back is the close proximity to Poipu Road, which can make it a bit noisy at night, but our kids didn’t seem to mind. All you could ever need. We would highly recommend this as a location for your family vacation in Kauai!
Anonymous says
February, 2017

Perfect location and unit!

We were so pleased with our stay. The condo is clean and spacious. It offered everything we needed and was so comfortable. Patty was very responsive to all of my questions and wonderful to work with. My husband and I were the only two who stayed here but it also would have worked well for our family of 5. We hope to be back!
Cindy O. says
February, 2017

Quiet property with everything we needed!

Close to beaches, pool, sunsets, and walking paths. The property has Weber gas grills in the common areas, never had to wait for one. Hot tub and pool a few step from the door. Fun closet was well stocked and the kitchen had all the essentials. Definitely recommend this location for a relaxing and beautiful vacation! Maholo!
Thank you for staying at Kahala #121. So happy to hear that you enjoyed the convenient location by the pool, beach, hot tub, & tennis. I also really like having a breakfast restaurant so close by, also! Thanks again. Patty
Patricia O. says
January, 2017

Thank you

Hi Patty, Just got home yesterday. Your letter and check were waiting for me when I picked up the mail. That’s the way to do business!! Thanks. We had a great month out there and really enjoyed the week at your place. We’re talking about next year already. Thanks again, Dave
Patricia O. says
January, 2017

We Will Be Back

Hello, Patty. Happy New Year. We had a wonderful time in Kauai. Your place is perfectly situated near the beaches, restaurants, and shopping. Very glad that it was well stocked, very comfortable and the perfect size for our family. We loved the lanai and great view. We would like to come back this November or early December so will contact you.
Patricia O. says
January, 2017

Great Visit!

We’ve had an amazing trip!!! Cassie and Ben
Evlyn B. says
December, 2016

Excellent, good value.

Had a great stay. Appreciated the newness of the remodel. The combination of the condo being both well appointed and comfortable was easily enjoyable. We had read prior reviews and owner’s responses so we didn’t have any issues with the air conditioner as the rooms cooled off in less than 15 minutes once turned on upon our return from exploring / adventuring. We did the majority of our relaxing at the property. The “fun closet” is a convenient & well thought out perk. We look forward to returning and being a repeat guest! Thank you for your attention to detail & sharing your Kauai slice of life.
Patricia O. says
November, 2016

Amazing Night's Sleep

We arrived safely yesterday and had an amazing night’s sleep last night. We have commented many times already what a comfortable bed you have. We plan on many more great nights of sleep! We are off to do some exploring and thank you for the recommendations.
Julie M. says
November, 2016

Great location for walks and fantastic snorkling

Thank you so much Patty for your wonderfully equipped condo. My sisters, Mom and I had such a memorable vacation and your condo worked really well for us. My sisters stayed in the upstairs loft which was perfect as my Mom couldn’t get up the steep stairs….LOL! and the King size bed was perfect for my mom and I as I could keep tabs on her at night. At the age of 78 years old and a bit of memory loss, I could keep tabs on her if she woke up in the night. Your kitchen was very well equipped as agreed by my sister who is an amazing cook and made gourmet meals every night. And the toys and beach gear you had in your fun closet were well chosen and in good condition. The road outside the master bedroom could be a bit loud for some, but we were so pooped out from our adventures each day, we all slept like logs. My mom’s snoring was louder! I am a big fan of ear plugs for any occasion. For anyone interested in snorkeling, your condo is located in the perfect location, close to Brennecke Beach, where I swam with turtles whenever I got the chance. I could go on…. but as you can tell I am still super charged by our holiday and really enjoyed your place and location. All the best. Julie Micksch
Thank you! So glad to hear that everyone had a wonderful trip!
Cheryl W. says
November, 2016

Good location

We thought the unit was very well kept and fully furnished with just about everything you would need for your vacation on Hawaii. Very well decorated and clean. The nearby restaurant is a winner! We did have a couple issues that we have not read on the comment section prior to our stay….first being the road noise, this unit is very close to a main road and the noise is constant, especially when you are trying to sleep, even the cars headlights shine through the curtains into the bedroom, this would of been sort of acceptable if the air-conditioning unit worked properly to drown out the noise, but during our entire stay it did not. From our first day the air-conditioner was duct taped and never worked properly, the last 3 days we had no air, which was a huge dissapointment because it was so warm we had to leave the windows open for any heat relief, but then it was constant noise from the cars (there is kind of a break between 11:00pm and 4:00am). We asked for a fix (a couple times), but was never done properly to work efficiently. On our 3rd request we received nothing but a text telling us we could go somewhere else and how we were using to much of the owners utilities since Hawaiis utilites cost 5 times as much as the states? And she would be happy to refund our last two nights if we went somewhere else? We no longer corresponded after the text we received and suffered through with no air as we didn’t want the owner to put any more of a damper on our trip.
We appreciate all feedback and always try to make everyone comfortable and happy. The air conditioner is intended to be used when guests are actually inside the unit or bedroom. Unfortunately, it is not intended to run 24/7 on its highest level for 10 days straight which burns out the motor and overheats/compromises the ducting. This unit cools down the bedroom in under ten minutes so running it 24 hours/day is unnecessary. Most of the hotels in Poipu, timeshare resorts, and buildings 6-9 of the Regency condominiums feature central air with average nightly rates of $250-500. For many, it is well worth the extra expense although most guests adjust to the tropical humidity after the first day. I offered refund and assistance with relocation in an attempt to try to end her trip on a high note.
Larry M. says
September, 2016

Wonderful condo

Everything about this condo was appealing. It is very attractively furnished and decorated. The cathedral ceiling in the living room/kitchen gave it a very open and airy feeling. The bed was super comfortable. The linens and towels were high quality. There were nice little luxury soaps in abundance. After having to buy soap and even toilet paper at other VRBO properties, I was very impressed by the generosity with which everything was provided here. Patty was very welcoming and ready to help in any way. Oh, and it was great to look out and see the ocean. This condo met my every expectation.
Thank you, Larry! So great to have you at Kahala #121 and I appreciate your comments. I have only owned it for a few months and am upgrading it as often as I can. Mahalo!
Patricia O. says
September, 2016

Bliss!

Kanaka #121 was wonderful! I liked the airiness from the high ceiling and all the windows. The decor was beautiful in every detail. The soaps were really nice and the shells with them were another lovely touch. All the amenities were so generously supplied. The towels were soft, and the bed was super comfortable. It was a total pleasure to stay there. I got a vrbo message with the subject line “rate your condo”, but it had no content. I’m eager to give you a much-deserved 5-star review. So if you can encourage VRBO to send a message with content, I’ll do that right away. Thank you for all the care you have taken with #121. Our week there was bliss.
Patricia O. says
July, 2016

Great Location

All in all, we enjoyed staying at your condo. We are so glad there was AC in the bedroom and we didn’t even need it every night. The pool was refreshing to use late at night and we made some friends at the jacuzzi. The prime location of your condo made our stay even better! If we ever come back to Kauai we will definitely consider staying at one of your rentals again as you took care of our needs and it was wonderful to work with you.
Anonymous says
July, 2016

Close to the best beaches

Nice grounds and close to the best beaches. The carpet is older but the owner says she is upgrading in August or September. The pool was never crowded and we met fun people in the hot tub.
Thank you for staying at Kahala #121. I am replacing carpet and pad August 18-23 with new commercial grade quality and will upload new photos once it is completed. Glad that you enjoyed your week in paradise!
Pam W. says
July, 2016

Great Condo

My husband and I had a totally relaxing and rejuvenating stay at this condo. We loved the location with the ocean breezes coming in. Our favorite spot was the lanai, and appreciated the comfortable furnishings and nice decor. This condo is very nicely appointed with everything we needed and was very clean. We loved having coffee on the lanai and watching the water aerobics in the pool. Kalapaki Joes is nice restaurant is a short walk away. We could also easily walk to the Poipu Beach Park with the monk seal and giant sea turtle, and also enjoy the sunsets from the Waiohai grounds. Highly recommended. I hope we can come back here again next year.
Patricia O. says
July, 2016

A Busy Week!

Thank you so much! We had an amazing time! We hiked, we zip-lined, we went on an ATV tour, we kayaked, we snorkeled and we had lots of delcious Lappert’s ice cream and shave ice! The chocolate tour is great if you are a true dark chocolate lover. You get to see how cacao trees grow and the process it takes to become chocolate. You also get to sample aver 20 different types of chocolate. The owners are lovely people. Check them out next time you are there and take bug spray. I will be letting our friends know about your place. Blessings to you! Nancy
Susan R. says
June, 2016

Comfortable, clean, cute condo with fabulous location

We really enjoyed this clean, charming condo. The location was perfect because we could walk to so many places. Starbucks in the morning and Brenneke’s or Kalapaki Joe’s suited my husband and I just fine when we didn’t feel like cooking, although the kitchen had everything we needed. Also nice to have a grocery store so close. The nearby beaches are fabulous but we also enjoyed just hanging out at the condo enjoying the view from the lanai. The unit is not huge but is arranged and furnished nicely and is in great shape. Everything appears pretty new and there is a lot of attention to detail. Booking was super easy and the owner was nice and helpful. Don’t know when we will make it back to Kauai but we would stay here again in a heartbeat.
Anonymous says
May, 2016

Great Value and Views

We really liked this fun location. Just a couple minutes to our favorite beach. Happy hours at Brennecke beach broiler or the marriott or kalapaki joes were also just steps away. Tall ceilings make this condo seem bigger and we liked that it was on the corner. Master bedroom is not big but big enough. Kitchen had everything that we needed. We would come back in a couple years after we try the other islands.
cindy d. says
May, 2016

Loved the Location

We loved our morning walks to the beach from this condo every morning. We also walked up the road to Starbuck’s at the Poipu Shopping Center about 1/4 mile away and the grocery store there came in handy. We spent most of our time on the front lanai and saw some whales. Happy hour at Kalapaki Joe’s was another favorite of ours and our friends who were staying nearby.
Anonymous says
April, 2016

Great Resort Value

We really enjoyed this great condo & wonderful area. We felt as though we were staying in a resort hotel with nice pool and hot tub so close, steps from tennis and the restaurant. We picked up food on several occasions at the restaurant and ate on our lanai. (Don’t miss the happy hour 25-cent wings from 3-6pm; Thai chicken salad is also great). Kitchen has newer updated appliances, Keurig, new pots, pans, baking items, utensils, lots of glassware, plates, etc. We stocked up at Costco and my husband grilled at the ocean view gas barbecue by the tennis courts. King bed was comfortable; we checked the tags and it was a Sealy luxury mattress. Unit was very clean and recently refreshed. We will be back. We have stayed over in Princeville before, but like the sunny, breezy location in Poipu better. Highly recommended!
Anonymous says
April, 2016

Fun Location and Attention to Detail

We liked the central location and ease of access to this unit. Corner unit gave us more light and almost no neighbor noise. Front lanai is great for pool and people watching plus nice ocean views. We are tennis players so liked being close to the courts although we ended up sightseeing and never playing. Owner was easy to work with and gave us lots of recommendations. We may stay at her other Poipu home next time 356157 when our parents can join us.
Anonymous says
April, 2016

In the Center of the Resort

Great location by the pool and hot tub. We went to the restaurant next door for breakfast each morning and it closes each nite by 10pm so no noise problems. Thought that this unit might be too close to the road but not an issue as speed limit is just 25mph and we did not mind especially with the air conditioner on. Loved the ocean views and great all day light.
Patricia O. says
April, 2016

Thank You for Another Great Stay

Another fun week in Poipu Kai. It is the best place to stay on the island! Centrally located by the shopping centers and steps to the best beaches. We like this corner unit since no neighbors above and only one unit next to us. The 25-cent wings next door at happy hour 3-6pm at Kalapaki Joe’s are the best. We heard a little bit of activity one night but the restaurant closes at 10pm so no problem. It’s worth it to be so close to the pool and great views. Thanks again. Kath and Rob
September 2021
S M T W T F S
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
$265
   
October 2021
S M T W T F S
          01
$265
02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18
$265
19
$265
20
$265
21 22 23
24 25 26 27
$265
28
$265
29
$265
30
31            
November 2021
S M T W T F S
  01 02 03 04 05
$265
06
$265
07 08 09 10 11 12
$265
13
$265
14
$265
15 16 17 18 19 20
$420
21
$420
22
$420
23
$420
24
$420
25
$420
26 27
28 29 30        
December 2021
S M T W T F S
      01
$265
02
$265
03
$265
04
$265
05
$265
06
$265
07 08 09 10 11
12 13 14 15 16
$265
17
$265
18
$420
19
$420
20
$420
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
January 2022
S M T W T F S
            01
02 03
$420
04
$375
05 06 07 08
09
$375
10
$375
11
$375
12
$375
13
$375
14 15
16 17 18
$375
19
$375
20
$375
21
$375
22
23 24 25 26
$375
27
$375
28
$375
29
$375
30 31          
February 2022
S M T W T F S
    01 02 03 04 05
06 07
$375
08
$375
09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
$375
23
$375
24 25 26
27 28          
March 2022
S M T W T F S
    01 02 03 04
$375
05
$375
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18
$375
19
$375
20 21 22 23 24
$375
25
$375
26
$375
27
$375
28
$375
29
$375
30
$375
31
$375
   
April 2022
S M T W T F S
          01
$265
02
$265
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12
$265
13
$265
14
$265
15
$420
16
$420
17
$420
18
$420
19
$420
20
$420
21
$420
22
$420
23
$420
24
$420
25
$265
26
$265
27
$265
28
$265
29
$265
30
May 2022
S M T W T F S
01 02
$265
03
$265
04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
June 2022
S M T W T F S
      01 02
$375
03
$375
04
$375
05
$375
06
$375
07
$375
08
$375
09
$375
10
$375
11
$375
12
$375
13
$375
14
$375
15
$375
16
$375
17
$375
18
$375
19
$375
20
$375
21
$375
22
$375
23
$375
24
$375
25
$375
26
$375
27
$375
28
$375
29
$375
30
$375
   
July 2022
S M T W T F S
          01
$375
02
$375
03
$375
04
$375
05
$375
06
$375
07
$375
08 09
10 11 12 13 14
$375
15
$375
16
$375
17
$375
18
$375
19
$375
20
$375
21
$375
22
$375
23
$375
24
$375
25
$375
26
$375
27
$375
28
$375
29
$375
30
$375
31
$375
           
August 2022
S M T W T F S
  01
$375
02
$375
03
$375
04
$375
05
$375
06
$375
07
$375
08
$375
09
$375
10
$375
11
$375
12
$375
13
$375
14
$375
15
$375
16
$375
17
$375
18
$375
19
$265
20
$265
21
$265
22
$265
23
$265
24
$265
25
$265
26
$265
27
$265
28
$265
29
$265
30
$265
31
$265
     
September 2022
S M T W T F S
        01
$265
02
$265
03
$265
04
$265
05
$265
06
$265
07
$265
08
$265
09
$265
10
$265
11
$265
12
$265
13
$265
14
$265
15
$265
16
$265
17
$265
18
$265
19
$265
20
$265
21
$
22
$
23
$
24
$
25
$
26
$
27
$
28
$
29
$
30
$
 
    Available     Unavailable  Check-In Only  Check-Out Only

Detailed Quote
Save to favorites
Close Inquiry

Inquire about this property:

Request Info
Print